7 preporuka za optimizaciju Facebook strane za pretraživače

Posted by | No Tags | Facebook | Comments Off on 7 preporuka za optimizaciju Facebook strane za pretraživače

Podelite sa drugima...Share on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Facebook

Verovatno ste do sada primetili da kada pretražujete određene pojmove vezane za neki brend, na prvoj strani pretrage se često pojavljuju, pored zvaničnog sajta, i rezultati sa društvenih mreža, a naročito Facebook-a.

Google indeksira stranice sa društvenih mreža, a obzirom da prisustvo na Facebook stranama utiče na poziciju u pretrazi, neophodno je da Vaša Fan strana bude optimizovana.

Zašto treba da vodite računa o poziciji Facebook strane na Google pretrazi?

Što je viša pozicija fan strane (prvih 10 pozicija, na prvoj strani pretrage) to je veća vidljivost te strane. Kada je Facebook stranica često na prvoj strani Google pretrage to znači da će imati potencijalno više lajkova, što opet dovodi do toga da će biti vidljivija, čak i od strane prijatelja vaših fanova koji su lajkovali Facebook stranu.

Vaš sajt i Facebook strana deluju sinhronizovano, što znači da kada neko u pretrazi kuca ključnu reč koja je vezana za vaš Brend, cilj je da na prvoj strani pretrage izađu u top pozicijama pored zvaničnog sajta, i Vaše stranice sa društvenih mreža.

Kako biste optimizovali Facebook stranu potrebno je primeniti određene SEO taktike koje su slične onima za optimizaciju sajtova (SEO faktori rangiranja).

1. NAZIV FAN STRANE 

Kada kreirate Facebook fan stranu, nakon što odaberete odgovarajuću kategoriju za vaš biznis, sledeći važan korak je da date ime strani.

Moj savet je da stavite pojam vezan za vaš Brend ili ime firme, koje neće biti previše dugo (najviše tri reči), jer sam Google najveći akcenat stavlja na prvu reč. Sa druge strane, kada Facebook korisnik vrši pretragu imate samo 3 sekunde da, u velikom moru fan strana, privučete pažnju sa svojim jedinstvenim ili prepoznatljivim imenom.

Na ovoj strani možete proveriti dostupnost naziva stranica https://www.facebook.com/username.

2. URL FACEBOOK FAN STRANE

 

Nakon što prikupite 25 lajkova možete posebno da kreirate vaš URL Facebook strane (eng. username). Primer:

 

 URL Facebook Username

(Aloe Vera Proizvodi)

Možete primetiti da je naziv Facebook strane Aloe Vera Proizvodi, i da URL ima isti naziv https://www.facebook.com/AloeVeraProizvodicom.

Prvi deo URL-a ostaje isti za sve fan strane, a ono što vi kreirate je username.

Ukoliko su naziv i URL Facebook strane isti korisnicima će biti mnogo lakše da vas zapamte i pronađu u pretrazi. Sa druge strane, i Google će imati jasniju sliku o tome šta vaša strana predstavlja.

 3. SEKCIJA – VIŠE INFORMACIJA (eng. about)

U zavisnosti da li ste lokalna radnja, predstavljate brend, kompaniju ili poznatu ličnost, ovaj deo Facebook strane će se malo razlikovati.

Sekcija više informacija ili about pruža mogućnost da opišete čime se bavite, vaše proizvode i usluge. Za ovaj opis možete koristiti ključne reči vezane za vaš posao ili brend, koje direktno utiču na optimizaciju. Ovo je jako korišćena i efektivna SEO tehnika.

 

Više Informacija (Aloe Vera Proizvodi)

Najbolja praksa bi bila da koristite svega nekoliko ključnih reči, uključujući i sinonime, jer Google sada više obraća pažnju na prirodniji stil pisanja, u odnosu na nagomilan broj ključnih reči i fraza u rečenicama. Za potrebe optimizacije dovoljno je da unesete 140 karaktera u opisu vašeg poslovanja.

Ono što je obavezno je da napišete broj telefona, email adresu, website. Ukoliko ste lokalna radnja, trebalo bi da unesete tačnu adresu i vreme kada je vaša radnja otvorena. Ovo je izuzetno važno za Google i Facebook pretragu. Takođe, trebalo bi da pronađete kreativan način da podstaknete fanove da se “čekiraju” na vašoj lokaciji, obzirom da ovakav način eksponiranja ne samo što utiče na povećanje baze fanova, već utiče i na bolju poziciju u samoj Google pretrazi, a samim tim i na optimizaciju same Facebook strane.

Google vrlo jednostavno indeksira strane koje imaju ovakve podatke kao što su broj telefona i email adresa, i smatra ih od većeg značaja i postavlja na više pozicije u pretrazi. Tako da ove informacije direktno utiču na optimizaciju strane.

  4. FACEBOOK APLIKACIJE

 

Facebook aplikacije predstavljaju sjajan način da kontinuirano informišete vaše fanove, da im pružite podršku u vezi svih pitanja o vašem brendu i poslovanju, da zakazujete sastanke, da promovišete događaje, organizujete nagradne igre i da dobijate povratne informacije. Sa druge strane, Facebook aplikacije utiču i na samu poziciju u Google i Facebook pretrazi, jer ovim putem direktno povećavate interakciju sa vašim fanovima! Primeri:

 

Coca Cola Aplikacija

(Coca Cola)

Ovo je primer aplikacije za direktnu prodaju preko Facebooka. Coca Cola je iskoristila način da putem “Facebook prodavnice” da mogućnost Fanovima da kupe različite proizvode sa ovim poznatim Brendom.

Novak Đoković

(Novak Đoković)

Na Facebook strani Novaka Đokovića imate mogućnost da putem mobilnog telefona, preuzmete Android aplikaciju, putem koje možete da pratite dešavanja vezana za takmičenja i promocije, da gledate ekskluzive fotografije. Možete direktno da postavljate pitanja Novaku!

Lav Pivo - Optimus media

(Lav Pivo)

Lav je iskoristio prednosti Facebook aplikacija za promociju novog proizvoda. Ovo je primer multimedijalne poruke koja zadovoljava i čulo vida i čulo sluha, kao i emotivnu notu (za vatrene fanove piva), i koja na taj način pokriva široku bazu Fanova!

  5. LINKOVI KA FACEBOOK STRANI

 

Prema Google-u, što više imate linkova koji vode ka vašoj Web strani, imate veći autoritet, i kao rezultat toga Vaša strana će biti bolje pozicionirana u pretrazi.

Ovo se isto odnosi i na Facebook stranu koja bi trebalo da ima ulogu portala, odnosno platforme na kojoj fanovi mogu da se povežu i da komuniciraju sa svim aspektima vašeg poslovanja. Zato je jako važno da gde god je prikladno iskoristite linkove sa drugih vaših društvenih mreža, kao što su Google+, Twitter, Pinterest, Linkedin, linkovi sa bloga, websajta, i da ih povežete sa Facebook fan stranom. Primer:

 

Linkovi i aplikacije

(MakeUP & More)

Na ovom primeru možete primetiti da je povezana Pinterest strana sa Facebook fan stranom MakeUp & More. Kada kliknete na bilo koji link on će vas direktno odvesti na oficijalnu Pinterest stranu ovog bloga.

Linkovanje strana na Facebook-u će na ovaj način obezbediti bolju uslugu za vas, jer će fanovi na ovaj način uvek moći da prisnije komuniciraju sa vama i dobijaćete kvalitetan feedback, odnosno povratne informacije.

  6. FACEBOOK STATUSI

 

Kada objavljujete sadržaje na vašoj Facebook strani, bez obzira da li vaš post sadrži link ili ne, treba da imate u vidu da prvih 18 karaktera se koristi za optimizaciju. Odnosno, prvih 18 karaktera će se posmatrati kao SEO naslov (eng. Title tag) za taj post, koji će biti prikazan u pretrazi. Primer:

 

 Facebook Status

(Prirodni lek)

Naglašavam da će prva reč u vašem postu imati najviše uticaja, odnosno Google je smatra najznačajnijom, tako da to možete iskoristiti tako što ćete ubaciti ključnu reč vezanu za vaš brend ili posao.

Ukoliko u vašim statusima objavljujete sadržaje koji su visoko kvalitetni, koji imaju kredibilitet i veliki značaj (fanovi smatraju da su te informaciju veoma korisne), ovo će takođe uticati da se vaša Facebook strana pozicionira visoko u Google pretrazi. Ono što još direktno utiče na optimizaciju su interakcije na Facebook strani, lajkovi, komentari, deljenje sadržaja od strane vaših Fanova!

  7. FACEBOOK BELEŠKE (eng. notes)

 

Ovaj deo Facebook fan strane se jako retko koristi, a izuzetno je oružje u samoj optimizaciji i izgradnji Fan baze.

U sklopu jedne fan strane možete da kreirate posebne strane sa tekstovima, slikama i linkovima, gde možete da predstavite svoj brend i da komunicirate sa vašim fanovima. Možete detaljnije da opišete specijalne ponude i najave specijalnih događaja. Primer:

 

 Notes Facebook SEO

(Aloe Vera Proizvodi)

Facebook Notes

(Aloe Vera Proizvodi)

U SEO za pretragu na Google-u ulaze Naslov Beleške (eng. note) i Ime Fan strane.

Napominjem, iako u optimizaciju ne ulazi celokupan tekst na ovoj strani, ovo je jako dobar način da organski (koji nije plaćen) utičete na povećanje interakcije na vašoj Facebook fan strani. Zar to nije vredno truda?

Kada ste završili sa optimizacijom Facebook strane ovo je tek prvi korak u izgradnji identiteta i autoriteta u pretraživačima. Vaš sledeći cilj je da uspostavite pozitivnu interakciju sa vašom ciljnom grupom koja će biti zainteresovana za vaš brend, proizvode, usluge. Želite da im pružite informacije i zabavu!

 

Da li neko ima iskustva sa Optimizacijom Facebook strane? Možete podeliti sa nama iskustva u odeljku ispod teksta.

Podelite sa drugima...Share on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Facebook

No Comments

Comments are closed.