Faktori uspešnosti landing strane

Posted by | No Tags | Optimizacija Landing Strane | Comments Off on Faktori uspešnosti landing strane

Podelite sa drugima...Share on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Facebook

Landing strana ili odredišna strana (kako bi rekli neki jezički čistunci) predstavlja sranicu web sajta preko koje ulaze posetioci. Kada je u pitanju ciljano oglašavanje, landing strana može jako precizno da se odredi, što nam dalje omogućava da je prilagodimo publici.

Landing strane se izrađuju sa nekim ciljem, da li je u pitanju prodaja usluge ili proizvoda, slanje upita ili jednostavno upisivanje emaila u kontakt formu, svaka ima elemente koji pomažu ostvarenju cilja ili pak odmažu.

Pametni ljudi sa sajta MarketingExperiments na osnovu preko 10000 eksperimenata došli su do formule uz pomoć koje se jednostavno vrši optimizacija landing strane za konverzije.
Formula glasi:

C = 4m + 3v + 2(i – f) – 2a

  • C  – verovatnoća konverzije
  • m – Motivisanost korisnika
  • v   – Jasnoća ponude
  • i   – podsticaj
  • f   – otpor
  • a  – strepnja

 

Formulu preuzimam u potpunosti, obzirom da je većina literature na ovu temu na engleskom jeziku, nema nekog smisla davati faktorima domaće oznake.

Ovo nije formula na osnovu koje ćete moći da kažete “Od 100 osoba koje posete stranu 34 će konvertovati.” Ova formula nam služi da uvidimo snagu pojedinih faktora i sa tim u vidu povećamo verovatnoću konverzije na stranici koju optimizujemo. Snaga faktora predstavljena je vrednošću pondera koji se nalaze pored samog faktora, tako je Motivisanost korisnika ponderisana brojem 4 i to nam govori da je ovo faktor koji pojedinačno nosi najveći uticaj na krajnji rezultat, dok je strepnja korisnika pomnožena brojem 2 najjači pojedinačni faktor na strani negativnih faktora.

Na ovoj strani ću ukratko obraditi svaki od faktora posebno, dok ću kasnijim blog postovima obraditi svaki pojedinačno.

Motivnisanost korisnika označava stanje korisnika i pre nego što je on došao na našu landing stranu. Pod stanjem podrazumeva se njegova motivisanost da poruči proizvod ili uslugu koju reklamirate. Obzirom na rokove i budžete koji se stavljaju pred prosečnog SEM menadžera…

Optimizacija landing strane

Zašto je pored optimizacija landing strane bitno i da dovedete pravu posetu?

Nema razloga da menjate nečije mišljenje i motivisanost, dovoljno je samo da na svoju landing stranu dovedete ljude koji već imaju želju za vašim proizvodom. Samo to!

Jasnoća ponude znači – korisnik treba odmah da shvati šta može da uradi na vašoj landing strani i zašto je baš vaša stranica bolja od svih drugih sa istom ili sličnom ponudom. Jasnoća ponude su sve one informacije koje se pišu sitnim slovima, sve prećutene mane proizvoda, svi uslovi garancije.

Možemo ovo definisati i na sledeći način: što više korisnik misli da nešto krijete to vam manje veruje, odnosno što više misli da ste otvoreniji to vam više veruje. Jednostavno.

Podsticaj i Otpor se nalaze u zagradi jer su dva kraja istog štapa. Podsticaj u ovom slučaju posmatramo kao lakoća da korisnik dođe na željenu lokaciju. Podrazumeva elemente kao što je sam brend websajta na kom se nalazi, sve one male podsticaje koji nam pomažu da konačno donesemo pravu odluku (naravno,odluku o kupovini) poput “Ova sprava je savršena za ljude u vašim godinama koji nemaju vremena i žele da obave taj posao na najbolji mogući način u najkraćem roku”, elemente u dizajnu landing strane koji sugerišu šta korisnik treba da uradi, na primer boja dugmeta “Stavi u korpu”koja odskače od pozadine (ne previše naravno, nije joj cilj da uplaši već da privuče).

Otpor u ovom slučaju označava sve one elemente koji ometaju tok konverzije poput nejasno naznačenog načina za obavljanje konverzije, ili poput nekih elemenata koji odvlače pažnju. Na primer mnogi webmasteri pokušavaju da se domognu dodatne zarade koristeći Google Adsense, što je potpuno legitimno, ali siguran sam da umanjuje broj konverzija na njihovim sajtovima za povelik procenat, mada moguće je da su ti webmasteri izračulnali da im se više isplati cena klika u Adsensu nego njihova rođena konverzija, moguće je i to.

Strepnja u ovom slučaju posmatra se kao pojava kada korisnik nije baš siguran šta će da se desi nakon što on, na primer upiše svoje podatke i da email da bi primao reklamne poruke. Ukoliko mu se čini da će se njegovim podacima manipulisati, da će primati neželjenu poštu, strepnja će preovladati i korisnik neće obaviti konverziju. Protiv strepnje borinmo se pozitivnim društvenim signalima, jasno naznačenom mogućnošću da nas kontaktiraju u koliko nešto nije kako treba, mogućnošću da vrate proizvod nakon nekoliko dana ukoliko nisu zadovoljni i pre svega dobrim ocenama prethodnih korisnika.

Na osnovu ovog kratkog uvoda u temu, možete i sami početi da razmišljate na ovu temu.
Šta je to što ometa vaše potencijalne kupce i klijente?

Glavni izvori:
http://www.marketingexperiments.com/blog/marketing-insights/customer-anxiety-conversion-heuristic.html
http://www.quora.com/What-are-the-5-main-pillars-of-a-successful-landing-page

Podelite sa drugima...Share on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Facebook

No Comments

Comments are closed.