Kako povećati interakciju na Facebook strani

Posted by | No Tags | Facebook | 3 Comments on Kako povećati interakciju na Facebook strani

Podelite sa drugima...Share on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Facebook

Mogućnost organske pretrage na Facebook-u je u 2014-oj godini drastično opala.

Sve do pre par meseci, mogli ste na strani sa pregledima facebook objava (eng. news feed) u proseku da isfiltrirate oko 1500 poruka i postova. Ovo je bilo moguće sve dok nije postavljen novi Facebook algoritam, koji u ovom momentu prikazuje tek 20% od ukupnih facebook poruka na vašem news feed-u!

 

Opšta slika odaje utisak da je prosto nemoguće povećati interakciju na fan strani, u formi komentara, lajkova, deljenja sadržaja. Glavni razlog za ovakvo mišljenje je “začarani krug”: Niska stopa interakcije na facebook strani znači da mali procenat ljudi vidi vaše postove (što utiče na smanjenje dostignuća u objavama – eng. post reach), a sa druge strane ne možemo povećati ukupan domet ako se ne poveća stopa interakcije na fan strani.

 

Ukoliko ste proveli već neko vreme na društvenim mrežama kao što je Facebook, verovatno ste uvideli da i pored primene različitih taktika o kojima se svakodnevno govori i piše, veći deo vašeg truda ostaje neplodan. U većini slučajeva pozitivni rezultati su mahom ishod Facebook oglasa i plaćenih postova. U čemu je onda tajna uspešnih Facebook fan strana?

 
Tajna je u detaljima!
 

Ovaj tekst govori o tome šta je danas potrebno analizirati, sa čime eksperimentisati i kakve promene praviti, koje će potencijalno doneti veliki uticaj na ukupnu interakciju na vašoj fan strani.

coca cola pice

(Coca Cola)

 

NOVA FACEBOOK FILOZOFIJA

 

Pre nego što pređemo na primere i trenutna zapažanja o tome šta danas doprinosi povećanju akcije na Facebook strani, potrebno je ukratko analizirati novu facebook filozofiju.

U uvodnom delu smo pomenuli da postoji “začarani krug”, ukupna interakcija na facebook fan strani je direktno zavisna od ukupnog dostignuća u objavama (eng. total reach), odnosno od broja ljudi koji imaju priliku da vide vaš post na njihovoj strani sa pregledom objava (eng. news feed). Da bi ste povećali ukupnu interakciju postoji dva preduslova.

Prvi preduslov je svakodnevna komunikacija sa vašim fanovima. Ukoliko ne objavljujete redovno vaše postove fanovi neće videti vaše poruke (posledica novog algoritma). Sa pozitivne strane, možete pratiti statistiku ukoliko odete na opciju insights, i na osnovu dobijenih informacija zakazivati prikazivanje postova. Na taj način možete lakše da postignete kontinuiranu komunikaciju sa fanovima.

Drugi predulov je da znate šta tačno Facebook algoritam analizira kada odlučuje koji post će biti prikazan u news feed-u. U analizi celokupne interakcije facebook uzima u obzir lajkove, komentare, deljenje sadržaja, i koliko klikova imaju vaši linkovi koje postavite u objavama. Ukoliko vaš post nema aktivnosti, facebook algoritam će to videti kao znak da fanovi nisu zainteresovani, što direktno utiče na smanjenje ukupne interakcije i obuhvata postova na fan strani.

Što češće kreirate poruke koje donose veću interakciju (više lajkova, komentara i deljenja sadržaja) to više povećavate ukupno dostignuće u objavama (eng. total reach) i češće se pojavljujete u news feed-u.

Želimo da naglasimo da objave koje direktno promovišu ili prodaju generalno imaju manje organsko (koje nije plaćeno) dostignuće u objavama (eng. post reach). Međutim, ukoliko prethodno izgradite optimalan nivo interakcije sa fanovima, ovakvi postovi će prirodno imati veći domet.

Generalno posmatrano, vaši fanovi koriste internet iz dva razloga, ili da reše određeni problem ili da se zabave. Ovo treba uzeti u obzir kada kreirate poruku sa kojom želite da izazovete određenu reakciju. Vaš cilj je da kreirate post sa sadržajem, koji je zanimljiv, koristan, značajan (ima vrednost) i društven (sadržaj koji će vaši fanovi želeti da komentarišu i dele). Na taj način vaša strana gradi autoritet i pruža takvu vrstu sadržaja koje će fanovi želeti da dele i da po tome budu poznati.

I na kraju, ukoliko želite više “akcije” na vašim objavama, morate koristiti određene taktike kada postujete poruke.

 

1. KAKO POVEĆATI BROJ LAJKOVA NA FAN STRANI?

 

Kada fan lajkuje stranu, određeni post ili komentar u tom momentu povećava se ukupno dostignuće u objavama (eng. total reach). To znači da ukoliko je fan lajkovao npr. vaš post, to će moći da vide ne samo fanovi vaše facebook strane, već i prijatelji vašeg fana koji je lajkovao post.

Kada su u pitanju aktivnosti fanova na strani, naročito lajkovi i komentari, postavljanje pitanja na Facebook-u je vrlo efektivna tehnika. Na osnovu istraživanja koje je sproveo KISSMetrics, objave sa pitanjima mogu da povećaju stopu lajkova i komentara i do 100%.

Kako bi ova tehnika bila efektivna moraju se uzeti u obzir dva faktora:

  • šta pitamo i
  • gde pitamo

Pogledajte sledeće primere:

milka

(Milka)

 

Ako postavite pitanje koje izaziva neku vrstu nostalgije ili jednostavno neki dobar osećaj, velika je verovatnoća da ćete dobiti veliki broj lajkova. Zaključak je da što više znate o vašoj ciljnoj grupi, to bolje. Lakše ćete pronaći pravo pitanje koje će izazvati željenu emociju i reakciju.

 

coffe likes

Ko je još uzeo jutarnju dozu kafe i spreman je za početak radne nedelje? (Abel James)

 

Ovo je još jedan odličan način da povećate broj lajkova, u kombinaciji kvalitetne slike i interesantne poruke. Ovde možete primetiti jedan ležeran i prijateljski stil pisanja. Mnogi Social Media menadžeri su zagovornici teorije da što ste više u “prijateljskim” odnosima sa vašim fanovima imaćete više interakcija na facebook strani.

Prema izvoru quicksprout, ako postavite pitanje na kraju posta imate mogućnost da povećate stopu interakcije za 15% i mogućnost da udvostručite stopu komentara, u odnosu na one postove gde postavljate pitanje u sredini poruke.

 

Pitanje na kraju posta treba da odmah inicira odgovor vaših Facebook fanova (eng. Call to action). Vrlo je važno da se posvetite svakom odgovoru, jer je potrebno vreme da ostvarite pozitivan kontakt sa svakim svojim fanom!

 

2. KAKO POVEĆATI BROJ KOMENTARA POSTOVA?

 

Facebook korisnici prosto VOLE da iznose svoja mišljenja. Zato bi trebalo iskoristiti ovu činjenicu i postaviti pitanja koja će vam pomoći da bolje razumete šta vaši fanovi žele.

 

Primer: Potrebna pomoć! Koji naslov za prezentaciju vam se više dopada? Vidimo se na predavanju ako ćete ga posetiti!

flynn_choose

(Izvor)

milka cokolada

(Milka)

 

Ovde možete primetiti još jednu interesantnu tehniku, a to je foto kolaž. Korišćenje slika i grafičkog materijala pozitivno utiče na povećanje interakcija na fan strani. Pitanje koje se postavlja je sledeće: koje fotografije privlače više pažnje i dovode do veće reakcije osoba koje prate vašu fan stranu?

 

Primer:

samsung nova generacija

(Samsung)

 

Darren Rowse, osnivač i urednik ProBlogger-a i škole za digitalnu fotografiju (Digital Photography School) utvrdio je da kolaž koji se kreira od fotografija na Facebook-u, privlači više pažnje i utiče na povećanje broja komentara te objave. On je sakupio nekoliko fotografija sa facebook-a kako bi napravio kolaž sa slike ispod, analizirao je i zaključio da je ovakav način objave slika vrlo efektivan (imao je oko 80000 post reach).

digital photography

Priručnik za fotografisanje žene. (Digital Photography School)

 

3. KAKO POVEĆATI PROCENAT DELJENJA SADRŽAJA?

 

Ako želite više akcije u smislu deljenja sadržaja sa vaše fan strane, koristite slike koje odmah objašnjavaju koja je vaša poruka.

 

Primer:

start business

Priručnik kako pokrenuti posao za samo 10 dana. (Entrepreneur)

 

Ovo je tehnika kreiranja grafičkog materijala. Prema izvoru quicksprout, postovi sa fotografijama imaju 39% više interakcije, nego postovi bez slika.

 

Ovakav vid iznošenja poruke je vrlo efektivan iz više razloga. Kada slika ima interesantan dizajn i poruku koja je od izuzetne važnosti za vaše fanove, više je verovatno da će fan u toku pregledanja svih objava na facebook strani lajkovati i podeliti ovakav sadržaj sa svojim prijateljima.

 

Jedan od najinteresantnijih grafičkih materijala koji se koristi u advertajzingu na Facebook-u je infografik.

Self-Explanatory-Photos

Objašnjenje kako jedan korisnik koristi buffer. (Buffer)

 

Na infografiku je prikazan praktično uvod u priču na koji način ovaj korisnik buffer-a upravlja svojim društvenim mrežama, Facebook-om, Twitter-om i LInkedin-om. Okačen link vodi ka strani sa celim člankom.

Još jedan interesantan primer je Citat ili izreka. Prema izvoru quicksprout, citati dobijaju 26% više lajkova i 19% više deljenja sadržaja, u odnosu na tekstualne postove.

 

izreka

(Dnevnik jednog direktora)

 

Kod citata moramo biti oprezni. Potrebno je izabrati one koje su izuzetno inspiracione ZA VAŠE FANOVE, koji neće odoleti da ih ne podele sa drugima.

 

4. KAKO POVEĆATI BROJ KLIKA NA LINK U POSTU?

 

Ukoliko želite da povećate procenat kliknutih linkova u postovima, morate obratiti pažnju na sledeće:

• Kreirati kvalitetan grafički materijal koji privlači pažnju
• Probuditi znatiželju svojom porukom
pariz cliks

pariz cliks

Pariz je na 10-oj poziciji, ali da li možete da pogodite koji grad je na vrhu liste?
Pomoć: U pitanju je grad u Aziji (Izvor)

Ova tehnika “buđenja znatiželje” je vrlo efektivna ako želite da što više fanova klikne na link u postu. Tajna je u tome da ne pružite previše informacija, već samo malo da zagolicate njihovu znatiželju!

Bez obzira na to koliko imate fanova na Facebook strani, ukoliko postavite neki sadržaj koji dobija veliki broj lajkova, komentara, klikova i deljenja, obratite pažnju! Potrudite se da kreirate više takvog sadržaja koji vam donosi više interakcije.

 

I JOŠ NEKOLIKO SAVETA…

 

*Iskoristite ideje sa ostalih društvenih mreža i kanala

Ovo je vrlo očigledna taktika koju mnogi marketari koriste, ali se malo priča i piše o tome. Stručnjaci kažu da su najveći i najpoznatiji umetnici sveta svoju inspiraciju i ideje pronašli upravo od drugih dela. Zašto se onda i mi ne bi vodili istom logikom?

Evo kao primer uzmimo Unbounce blog. Ovaj poznati social media blog je objavio post na temu 15 najvećih marketinških promašaja koji je imao sjajne rezultate, naročito u pogledu deljenja sadržaja na društvenim mrežama. Unbounce tim je posle toga rešio da napravi istoimenu rubriku na Facebook društvenoj mreži, koja objavljuje novi post svakog ponedeljka, i koja je još uvek jako aktivna rubrika.

Ako imate neki blog post koji je vrlo popularan i o kojem se priča na vašoj Facebook strani, pokušajte da kreirate seriju objava na tu temu. Takođe, pokušajte da pronađete šta je to “in” na vašim drugim društvenim mrežama i razmislite na koji način bi ste mogli da to inkorporirate na Facebook stranu. To može biti Tweet koji je imao veliki broj komentara ili statistika iz nekog zanimljivog istraživanja koje je imalo veliki odziv u vašoj zajednici. Često se ovakve informaciju mogu pretvoriti u višenedeljnu seriju postova ili mesečnu kampanju.

 

*Hashtag (#) je veoma korisna opcija ukoliko se koristi na pravi način

Kada je Facebook objavio da uvodi mogućnost opcije hashtag (#) bilo je dosta komentara na ovu temu. Ono što mnogi ljudi ne shvataju je da se opcija # na ovoj društvenoj mreži ne koristi na isti način kao na Twitter-u. Postoji čak i strana na Facebook-u koja je posvećena ovoj temi (This is not a Twitter. Hashtags don’t work here).

Ovo je rezultat skorašnje studije koja je objavljena na sajtu AllFacebook.com:

Angažovanje Facebook fana je smanjeno korišćenjem opcije hashtag-a (#) i facebook objave sa hashtag-ovima imaju manje viralnog i organskog obuhvata (eng. organic reach), u proseku, u odnosu na objave bez hashtag-a.

Na Twitteru, opcija hashtag ima veliku ulogu u pronalaženju sadržaja i teme od interesovanja, tako da pomaže korisnicima u pretrazi, i na taj način ima za cilj da poveća obuhvat poruke (eng. post reach). Na Facebook mreži korisnici ne koriste ovu opciju na taj način.

Razmislite prvo zašto i na koji način želite da koristite ovu opciju. Evo gde efektivno možete da primenite hashtag (#):

  • Da izrazite (naglasite) određenu emociju ili osećanje
  • Za kampanju (akciju) ili nagradnu igru. Opcija hashtag vam omogućava da “objedinite” poruke, da ih promovišete preko različitih platformi i u zavisnosti od prirode kampanje ili nagradne igre, da podstaknete fanove da šeruju svoje postove sa hashtag-om te kampanje.

Prema izvoru quicksprout, 35% Facebook fanova će lajkovati neku stranu samo da bi učestvovali u nagradnim igrama.

 

samsung telefon

(Samsung)

 

Sturbucks je prošle godine u ovom periodu pokrenuo kampanju #sharejoy (kampanja crvena čaša). Ova kampanja je bila prisutna na nekoliko platformi i imala je za cilj da postakne korisnike i fanove da šeruju hashtag #sharejoy sa njihovom crvenom Sturbucks ambalažom i na taj način povećaju prisutnost Brenda.

 

Facebook-engagement-tactics

(Starbucks)

 

*Pokazivači emocija (smajliji) utiču na povećanje interakcije na Facebook strani.

Prema izvoru Amex Open, ako koristite pokazivače emocija (smajlije) u svojim postovima, imate mogućnost da povećate stopu komentara za čak 33%. Ovo ne treba da vas čudi jer ovakav način komunikacije datira od početka razvoja tehnologija.

 

smokici

(Smoki)

 

Prema ovom izvoru poruke sa smajlijima imaju 52% veću stopu interakcije i 57% veću stopu lajkova, kao i 33% veću stopu komentara i šerovanja posta. Smajliji, ako se koriste na pravi način i umereno, mogu biti sjajan način da vašem brendu date emociju.

 

smoksi

(Smoki)

 

Bitno je samo naglasiti da nisu sve emocije jednake.

 

Emoticons- smiley

(Izvor)

 

Da li vi imate neku Facebook taktiku ili komentar da podelite sa nama?

Podelite sa drugima...Share on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Facebook

3 Comments

Optimus Media – Zašto bi svaki lokalan biznis trebao da ima Facebook stranu? says:

December 8, 2014 at 10:40 pm

[…] prošlom članku “Kako povećati interakciju na Facebook fan strani” napomenuli smo da Facebook ima novu filozofiju i algoritam za prikazivanje Facebook objava na […]

Optimus Media – Kako optimizovati Facebook stranu za pretraživače says:

December 26, 2014 at 10:03 am

[…] strana pozicionira visoko u Google pretrazi. Ono što još direktno utiče na optimizaciju su interakcije na Facebook strani, lajkovi, komentari, deljenje sadržaja od strane vaših […]

Optimus Media – 7 preporuka za optimizaciju Facebook strane za pretraživače says:

December 26, 2014 at 10:38 am

[…] strana pozicionira visoko u Google pretrazi. Ono što još direktno utiče na optimizaciju su interakcije na Facebook strani, lajkovi, komentari, deljenje sadržaja od strane vaših […]

Comments are closed.