Motivisanost korisnika

Posted by | No Tags | Uncategorized | 1 Comment on Motivisanost korisnika

Podelite sa drugima...Share on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Facebook

Ovo je nastavak serije tekstova na temu “FAKTORI USPEŠNOSTI LANDING STRANE”.U ovom blog postu pišem o faktoru Motivisanosti korisnika.

Pod motivisanošću korisnika podrazumevamo stepen motivisanosti korisnika da obavi željenu radnju, stav koji je formiran i pre nego što je došao na vašu stranicu.

Zamislite osobu koja ima strašnu zubobolju, na internetu traži stomatologa koji će intervenciju da obavi u 2h ujutro i nađe oglas:

Uvek dostupan stomatolog
Hitne i manje hitne intervencije
24h/7dana u nedelji – 011/555-555
www.stomatolog-petrovic.com

Šta mislite, koliko će njemu vremena trebati da se odluči na poziv?

To bi bio jedan od ekstremnih primera motivisanosti. Motivisanost možemo posmatrati i kao želju posetioca landing strane da obavi željenu akciju. U ovom slučaju, posetilac ima strašnu želju da se reši zubobolje.

Kako da dovedete kvalitetnu posetu na svoju landing stranu?

 

Oglašavanje na Facebooku

Krajnje jednostavno, potrebno je da imate dobro definisanu ciljnu grupu!

Jedan od kanala koje možete dobro iskoristiti je Facebook, ukoliko je vaša ciljna grupa demografski i geografski precizno definisana.

Uzmimo za primer jednu stomatološku ordinaciju čija je osnovna delatnost zubna protetika u smisli izrade fiksnih proteza za decu. Ukoliko uzmemo da fiksne proteze najčešće nose osobe koje su starosti od petnaest do dvedeset dve godine, reklame ćemo prikazivati osobama od osamnaest do dvadeset dve godine starosti (onima od petnaest do osamnaest nećemo moći zbog pravila oglašavanja na ovom sajtu), ali takođe treba da se reklamiramo i kod roditelja, jer najčešće su oni ti koji donose konačnu odluku. Tako da oglase treba prikazivati i osobama od trideset sedam do pedeset godina starosti. Za obe grupe treba pripremiti posebne oglase.
Preduslov za dobro targetiranje je razumevanje kupaca/klijenata, njihovog ponašanja i načina donošenja odluke.

Ovde je opisan mali deo onoga što nudi Facebook oglašavanje.

Oglašavanje na Google pretrazi

Drugi kanal koji možete iskoristiti u svrhu dovodjenja kvalitetne posete na vašu landing stranu je Google Adwords.
Adwords se deli na Search i oglašavanje na Display mreži, oba mogu da se iskoriste da dovedu izuzetno kvalitetnu posetu na vašu Landing stranu, naravno, ukoliko znate da ih iskoristite kako treba, međutim na srpskom tržištu najčešće srećemo ljude koji kažu “Probao sam ja to, ne radi to za mene”.

Obzirom da postoji veliki broj blog postova na temu korišćenja Adwords na srpskom jeziku ovde se neću udubljivati u tu temu. Da bi došli do motivisanih korisnika u oglašavanju na Google mreži za pretragu koristimo par filtera, govoreći figurativno:

Filter 1 – Geografsko i demografsko određenje – Ukoliko je proizvod ili usluga dostupna samo u Srbiji, na primer, nemamo razloga da oglase prikazujemo osobama iz Bugarske, zar ne?. Dakle, ključno je da oglase prikazujemo samo onima koji su u mogućnosti da iskoriste našu ponudu.

Filter 2 – Sledeći filter koji koristimo su same ključne reči koje korisnik upisuje u Google pretragu. Ukoliko želimo da prodamo stomatološke usluge u Beogradu, osobama koje traže “polovne autogume” nećemo prikazivati naš oglas, zapravo nećemo ga ni prikazati osobama koje traže “stomatološke usluge” jer ne znamo gde trebaju, možda je iz Novog Sada, ali osobi koja traži “stomatološke usluge Beograd” treba da prikažemo naš oglas jer traži upravo ono što mi i nudimo, stomatološku uslugu u Beogradu. Na žalost, Google Adwords u Srbiji još uvek nema mogućnost definisanja geografskog područja na kom se prikazuju oglasi tako da moramo koristiti geografske odrednice koje nam daju korisnici pretrage, kao što je reč “Beograd” u terminu za pretragu.

Filter 3 – Sledeći filter koji koristimo je sam oglas, u oglasu približavamo našu ponudu potencijalnom klijentu. Vratimo se na našeg stomatologa Petrovića, ukoliko su njegova ciljna grupa korisnici stomatoloških usluga kojima je parking bitan deo ponude, u oglasu ćemo to i istaći.

Uvek dostupan stomatolog
10 godina sa vama – Zakažite termin!
Obezbeđen parking – 011/555-555
www.stomatolog-petrovic.com

Ukoliko bi smo u oglas ubacili i informaciju vezanu za Lokaciju stomatološke ordinacije, informacija koju smo servirali potencijalnom klijentu je potpuna.

Da rezimiramo situaciju motivisanosti korisnika sa aspekta Google Adwords Search kampanje
Osobi koja je iz Srbije i koja je u polje pretrage upisala “Stomatološke usluge Beograd” prikazali smo gore pomenuti oglas koji i nudi stomatološke usluge u Beogradu. Time što je korisnik uložio svoje vreme da u polje za pretragu upiše pojam koji smo mi odredili i to što je kliknuo na naš oglas daje nam na znanje da je on zainteresovan za uslugu koju nudimo, on se definitivno nalazi negde na putu da kupi našu uslugu. Ili uslugu konkurencije.

Google Display oglašavanje

Sledeći alat koji uspešno možemo da koristimo za identifikovanje korisnika koji su motivisani da obave traženu akciju je Display. Google Display oglašavanje predstavlja prikazivanje grafičkih i tekstualnih oglasa na partnerskim sajtovima. To u praksi znači da se vaša reklama može prikazati na svim web sajtovima koji su omogućili prikazivanje ovih reklama, poput sajtova dnevnih novina, malih oglasa, blogova…

Isto kao za Search oglašavanje i ovde možemo geografski da odredimo odakle će biti korisnici kojima će se prikazivati naš oglas. Međutim, pored toga na Display oglašavanju imamo i neke druge mogućnosti za određivanje kome i gde će se prikazivati naši oglasi..

Ključne reči – Služe da se oglasi prikazuju samo na stranama koje sadrže ključnu reč koja je nama interesantna. Na primer, ukoliko dodamo ključnu reč “Stomatološke usluge” naš oglas će se prikazivati na stranama koje imaju tu kljčnu reč sadržanu negde na strani.

Tema – Funkcioniše samo na onim sajtovima koji imaju već definisani temu. Na primer, ukoliko se neki blog bavi temom stomatologije i vlasnik bloga je to i označio kao temu bloga, tada će se oglasi prikazivati i na tom sajtu ukoliko i stomatologiju prikažemo kao interesantu temu.

Interesovanja – Na osnovu ponašanja korisnika na internetu Google prikuplja podatke o njegovim interesovanjima. Na osnovu tih podataka, korisnik se smešta u jednu ili više grupa. Na primer, ukoliko često posećujete sajtove koji se bave popustima, internet prodajom, kuponima… bićete smešteni u kategoriju Shopaholics, osobe koje kupuju preko interneta. Kada radimo oglašavanje za neku internet prodavnicu ova grupa korisnika nam često predstavlja polaznu osnovu.

Plejsmenti – Ova poprilično nezgrapna reč označava internet sajtove koje ste vi odredili da se na njima prikazuju vaše reklame. Na primer, ukoliko želite da se vaše reklame prikazuju na sajtu Kupujemprodajem.com to možete podesiti preko ove funkcije. Ona se najčešće koristi kada detaljno upoznate vašu ciljnu grupu, njihove navike i interesovanja i na osnovu toga identifikujete internet sajtove koje oni posećuju. Drugi način preko kog dolazimo do kvalitetnih Plejsmenta je koristeći druge finkcije i podatak sa kojih internet sajtova nam dolazi najkvalitetnija poseta. Drugim rečima, ukoliko sa nekog sajta dolazi kvalitetna poseta nema razloga da ne završi u Plejsmentu.

Postoji niz kanala preko kojih na Lending stranu možete dovesti korisnike koji su zaista zainteresovani za kupovinu, ovde su ukratko opisani samo neki.

Vratimo se sada na formulu sa početka.

Optimizacija landing strane

Formula optimizacije landing strane

Kao što ste do sada mogli da primetite da bi faktor M – motivisanost korisnika, bio na visokom nivou treba na landing stranu dovesti osobe koje imaju potrebu/želju za vašim proizvodom/uslugom, samo to. Takođe, na osnovu formule možemo da primetimo da je u pitanju pojedinačno najjači faktor i da njemu treba da posvetimo posebnu pažnju.

Broj kanala koji mogu da se iskoriste za provlačenje motivisanih korisnika na landing stranu je velik i njihov opis prevazilazi obim jednog blog posta, u svakom slučaju ću se potruditi da ovaj post bude redovno dopunjavan.

Podelite sa drugima...Share on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Facebook

One Comment

Игор,Панчво says:

March 25, 2015 at 9:55 pm

Занимљива и важна тема. лепо објашњено.
Хвала..аутору све похвале !

Comments are closed.