Pravac web dizajna u 2015-oj godini

Posted by | No Tags | Uncategorized | Comments Off on Pravac web dizajna u 2015-oj godini

Podelite sa drugima...Share on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Facebook

Bili smo svedoci predhodnih godina kako se čitavo razmišljanje oko izrade sajtova i njihove funkcionalnosti drastično menjalo. Prateći razvoj tehnologije kao i način na koji ljudi koriste internet , sam izgled sajtova se menjao. Tako imamo responsive izradu sajtova, izbacivanje suvišnih detalja koji mogu odvratiti korisnika da ostane na vašem sajtu i pogleda ono što imate da ponudite, korišćenje novih i mnogo zanimljivijih fontova, izbor boja koji se do par godina unazad cinio nedopustivim u ovoj grani. Nekako se uvek činilo da su se pratili šabloni, i da se pratio svaki svaki korak poznatih kompanija koji dugo godina unazad postavljaju visoke granice u ovoj oblasti. Ali u poslednje vreme nešto je počelo da se menja, na dobro naravno. Svi oni koji su do skora slepo pratili nove standarde, sklonili su graničnike svojih vidika. Počeli su da krče svoje pravce, i da istražuju nove načine i metode. Sada imamo malo drugačiju situaciju. Sada oni koji su do sada postavljali standarde počeli su da “osluškuju” šta se to radi kod manjih kompanija.
Ovo su neki standardi koji će sigurno biti vodilja za mnoge dizajnere u 2015-oj godini.

Responsive

Morali bi stvarno da se potrudimo da bi našli dovoljno dobar razlog da ne koristimo responsive dizajn. Tokom par godina responsive dizajn je postao standard, nešto što se sada smatra podrazumevanim, i oko čega se ne postavlja pitanje. Svi su krenuli u tom pravcu razvoja svojih sajtova, kao dokaz imamo bezbroj sajtova koji su morali svoje do tada moderne sajtove da prilagođavaju u responsive formi.
Prema sajtu Pew Research Internet Project: u Americi 90% odraslih imaju svoj mobilni telefon, 58% tih telefona je “smart”, a 42% poseduju tablet.
Osvrćući se na ove podatke, siguran sam da će se ovaj standard održati i u 2015-oj godini.

Responsive

Korišćenje ghost dugmadi

U ovoj godini možemo očekivati veli porast korišćenja ovakvih vrsta dugmadi. Dosta su svedena i stilizovana. Uklapaju se uz svaku vrstu dizajna. Hover effect naglašava prefinjenost i mami korisnika da klikne na dugme.

Ghost buttons

Naglasak Tipografije

Do skoro kompleti kvalitetnih fontova koštali su mnogo. Tako da nisu ostavljali mnogo izbora dizajnerima koji nemaju toliki budžet. Većina je tako bila primorana da koristi klasične i dosadne fontove. Danas su kvalitetniji fontovi postali dosta pristupačniji, i samim tim i dosta prisutniji. Igranjem sa veličinom fonta i bojama vrlo lako možemo istaći naš sajt i naglasiti pojedine sekcije. Takođe korišćenje Google Fontovadostiže svoj vrhunac. I u 2015-oj možemo očekivati još veći napredak u polju tipografije.

tipografija

Korišćenje velikih slika, videa

Iako kažu da slika govori hiljadu reči, to ne znači da sada trebamo pretpavati svoj sajt mnogobrojnim slikama. Kako bi se postigla jednostavnost i naglasila elegancija, koriste se slike i video klipovi kao pozadine. Korišćenjem kvalitetnih slika koji se savršeno uklapaju dizajn i priču sajta, ostaviće na korisnika pozitivan utisak, i sigurno će ga navesti da se ponovo vrati na vaš sajt.

pozadina

Skrol iznad klika

Kako bi pružili bolji doživljaj korisnicima koji na sajtove pristupaju preko svojih mobilnih telefona ili tableta, dosta se u 2014-oj koristio “one page” prikaz sajta. Ovaj prikaz je postao dosta prirodniji, jer se sekcije nalaze jedna ispod druge, time pružajući dosta brži pristup informacija. Takođe je ovim prikazom ostavljeno dosta prostora dizajnerima u povezivanju sekcija, pružajuci veću interakciju sa korsnicima.

one page

Ekspanzija korišćenja “Materijalnog Dizajna”

Korišćenje ravnog (flat) dizajna počelo je pre dve godine. Uticaj ovakvog dizajna rastao je i u prošloj godini. Da bi na kraju evoluirao u “materijalni dizajn”.
Materijalni dizajn je nešto što nam je predstavio Google, prevashodno za potrebe interfejsa na svojim mobilnim uređajima. Ubrzo posle toga ovaj vid dizajna je počeo da se primenjuje i u web dizajnu.
Materijal predstavlja metaforu za bolju racionalizaciju prostora i sistema kretanja. Ovaj dizajn se prema rečima zasniva na taktilnoj realnosti. A inspitaciju su našli u njihovij studiji mastila i papira.

google-material-design

Podelite sa drugima...Share on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Facebook

No Comments

Comments are closed.