Zablude koje čujemo o dizajnu logoa

Posted by | No Tags | Dizajn · Logo | Comments Off on Zablude koje čujemo o dizajnu logoa

Podelite sa drugima...Share on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Facebook
Kao što već sigurno znamo. Logo predstavlja jednu od najbitnijih oblasti u grafičkom dizajnu. Jako je teško za logo reći da je kompletan. Sam razvoj jednog logoa zahteva veći vremenski period. Među našim ljudima još uvek vlada uverenja da je to najlakši deo kod osnivanja firme, da se to sve to završava u roku od par dana. Ali to nikako nije tačno. Za izradu kvalitetnog logoa potrebno je upoznati dobro firmu ili organizaciju za koja će taj logo koristiti.

Ono što čujemo stalno, a vezano je za dizajn logoa:

Zabluda br.1: Dizajn logoa mora da bude refleksija onoga čime se firma bavi

Ako zastave država ne govore ništa o zemljama koje predstavljaju, zašto bi onda logo trebalo da govori nešto o poslovanju firme koju predstavlja.
Sam logo je jedan od oblika identifikacije. Prosto način kako da se izdvojite iz gomile drugih firmi koje se bave sličnim ili istim poslom. Ništa više i ništa manje od toga.

applenike

Logo treba da predstavlja odraz identita firme. (Šta je to što je bitno firmi? Kakvo značenje ima za firmu?). Kada malo bolje razmislite logo je jedini komercijalni uređaj koji vam neće povećati prodaju, ali će zato dati vašoj firmi identit i izvor ponosa. Ja volim da posmatram tržište kao neko bojište, u kojem ima dosta vojske okupljene pod raznim zastavama. Neće vam doneti pobedu ali će se zato visoko vioriti nakon pobede i izazvati poštovanje u očima drugih. Logo je vaša zastava! I ona je kruna vašeg sveobuhvatnog uspeha.

Zabluda br.2: Uz logo je uvek dobro da ima neki grafički simbol
Ovo je možda u nekim situacijama tačno. Podsetiću vas da postoji mnogo prepoznatljivih logoa bez grafičkog simbola. Ovde vam ne mogu reći da ljudi koji dele ovakvo mišljenje nisu u pravu.
Primer tipografskog rešenja logoa
U suštini sama prepoznatljivost se gradi jednim jako bitnim elementom, a to je Reputacija. Reputacija je ono što stoji iza logoa, i što mu daje na značenju.
Simbol treba znati kad ga primeniti. Njega ubacujemo u dizajn ako imamo da kažemo nešto bitno za firmu. U drugim slučajevima je možda bolje razmotriti nekakvo tipografsko rešenje.
Zabluda br.3: Logo treba da liči na logoe koje koriste firme iz vaše branše
Svesni smo da u svakoj branši imamo nekakav šablon koji se prati. I da kada postavite logoe iz iste branše jedan do drugog, primetićete da liče. Tako kod logoa iz sveta mode imamo prisustvo kombinacije crne i bele, prisustvo stilskih fontova, nedostatak grafičkih simbola. Kod logoa koji su vezani za nekretnine imamo kuću, brdo, zalazak sunca. Istina, deo krivice moramo da preuzmemo i mi dizajneri. Slepo pratimo ta nepisana pravila! Moj savet za novo osnovane firme je da ne pokleknu pod uticajem šablona, već da rizikuju. Napravite logo koji je dosta drugačiji od svih ostalih iz vaše branše. koristite drugačije boje, simbole, tipografske prikaze. U suprotnom ćete biti samo još jedna kopija. Najgore je za ovakve firme u razvoju da je bacaju u isti dosadni koš sa svima ostalima.
Zabluda br.4: Logo mora da bude dopadljiv
Rečenica “Znate meni se dopada, ali se mojoj ženi ne dopada ta nijansa boje” poznata svim dizajnerima.

Poruka svim suprugama, devojkama,osobama čija se mišljenja prihvataju u vezi dizajna. LOGO NE MORA DA BUDE DOPADLJIV. On mora da bude unikatan pečat vaše firme i povezan sa kvalitetima koja vaša firma ima. Uvek će biti osoba kojima se logo ne sviđa, ali oni nikada neće zbog toga promeniti mišljenje o firmi.

Olimpijada London 2012-r100
Logo olimpijade u Londonu je jedan od najružnijih ali sve asocira na olipijadu i sport.

Korisnike ne zanima posebno kakav logo imate, već šta vi možete da učinite za njih. I sve dok vaš logo sadrži osnovne karakteristike dobrog dizajna, nemate razloga da brinete. Nema potrebe da pitate rodbinu, komšinicu, poštara. Ako se vama sviđa, i ako vas asocira na sve ono što vaša firma predstavlja, ne menjajte ga!

I sada se vi pitate kako logo treba da izgleda?
Možda nećete biti toliko zadovoljni odgovorom koji glasi: “Sve zavisi”.
Sve zavisi ko je klijent, kakva je istorija firme(ako je firma poseduje), kakve planove ima u budućnosti. Da li je to nova firma koja želi da privuče pažnju na tržištu ili je to firma koja je već godinama na tržištu, i želi da se malo “podmladi”.
Baš kao što osoba stoji iza svog potpisa, tako i firma stoji iza svog logoa. Sam logo ne može učiniti čuda u vašem poslovanju, ali može dosta da doprinese vašem identitetu. I u kombinaciji sa reputacijom, vašom firmom, može da postane jako moćno oružije!
Podelite sa drugima...Share on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Facebook

No Comments

Comments are closed.