Zašto bi svaki lokalan biznis trebao da ima Facebook stranu?

Posted by | No Tags | Facebook | 1 Comment on Zašto bi svaki lokalan biznis trebao da ima Facebook stranu?

Podelite sa drugima...Share on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Facebook

U prošlom članku “Kako povećati interakciju na Facebook fan strani” napomenuli smo da Facebook ima novu filozofiju i algoritam za prikazivanje Facebook objava na news feed-u. Prema nekim istraživanjima svaki Facebook fan u proseku može da vidi tek 20% od ukupnih objava na news feed-u. Ova činjenica je naterala poznate brendove da kontinuirano koriste različite taktike u kombinaciji sa plaćenim oglasima na svojim fan stranama kako bi osigurali svakodnevnu optimalnu eksponiranost na Facebook Društvenoj mreži.

Kako se nova Facebook filozofija odražava na lokalne firme koje žele da povećaju svoje prisustvo na Internetu, odnosno na Facebook mreži?

Postoji značajna razlika u tome da li ste velika firma sa poznatim brendovima u odnosu na lokalni biznis.

Neke studije su pokazale da, iako velike firme imaju više interakcije na svojim fan stranama, ukoliko izračunate i uporedite ukupnu interakciju po fanu (to je broj lajkova, komentara i deljenja sadržaja koji svaki fan generiše), ova cifra će zapravo biti veća za lokalne biznise!

 

ZAŠTO?

 

Prema novoj Facebook filozofiji svaki korisnik vidi prvenstveno postove na news feed-u koji su u skladu sa njegovim interesovanjima. Facebook će smatrati objave lokalnih biznisa kao više relevantne, i prikazivaće ih češće, iz razloga što se lokacijski nalaze blizu Facebook korisnika. Pojedinačne objave na Facebook fan strani će biti relevantnije i zbog vremena objavljivanja postova kao i samog sadržaja (npr. najave određenog događaja na toj lokaciji).

Sa druge stane, ukoliko biste videli objavljenu fotografiju lokalnog konobara “iz kraja” i nepoznate osobe na oglasu za restoran, na koju fotografiju biste pre kliknuli?

Osećaj “poznatog” i “sigurnog” će mnogo brže doneti više interakcije na vašoj fan strani!

Ljudi će pre ući u radnju za koju su ranije već čuli, a još je verovatnije da će ući ukoliko očekuju da će videti osobu koju već poznaju.

Sa ovim u vezi, ukoliko češće objavljujete postove na Fasebook strani, korisnici će češće pričati i komentarisati o vašem biznisu. Što je više interakcije na fan strani, veći je ukupan doseg vaših objava.

Čak iako ne pijete svakodnevno Guaranu, čuli ste da postoji jer svakodnevno vidite i čujete o ovom proizvodu. I ako jednog dana budete poželeli da pijete neko energetsko piće, postoji velika verovatnoća da ćete odabrati Guaranu.

 

guarana

 Guarana

 

Relacija je sledeća: Više eksponiranja na društvenim mrežama doneće više interakcije na fan strani, odnosno ljudi će češće govoriti o vašem biznisu!

 

PREPORUKE

 

Preporuke su oduvek imale važnu ulogu u razvoju poslovanja malog biznisa. Ako se bavite npr. pružanjem usluga, velika je verovatnoća da ćete do novih mušterija doći upravo putem preporuke.

Da li novog zubara birate iz telefonskog imenika ili tražite preporuku od prijatelja?

Danas je davanje preporuke na mnogo višem nivou, i dešava se svuda oko nas, a naročito u online svetu! Na društvenim mrežama korisnici komentarišu o vašim proizvodima i uslugama, gde vi dobijate feedback (povratnu informaciju) o tome šta oni zapravo misle, i kakva su im iskustva. Ako imate aktivnu fan stranu ovakav način komunikacije će vam pomoći da postanete “prisniji” sa postojećim fanovima i da stvorite mogućnost da dobijete nove fanove, i na kraju korisnike vaših proizvoda i usluga.

 

PRISUTNOST NA DRUŠTVENIM MREŽAMA

 

Često se dešava da se o lokalnim biznisima saznaje putem interakcija na društvenim mrežama, a naročito putem Facebook-a.

Facebook korisnici koriste ovu društvenu mrežu kako bi se zabavili i međusobno delili sadržaje. Svaki put kada Facebook korisnik lajkuje, prokomentariše i podeli neki sadržaj na svojoj strani, njegovi prijatelji će takođe videti taj sadržaj. Kada ti prijatelji lajkuju i ostave komentar i njihovi prijatelji će moći da vide vaš post. Na taj način povećava se ukupan doseg sadržaja (eng. post reach), a samim tim i eksponiranost vašeg biznisa.

Ako ste npr. vlasnik restorana i imate facebook stranu, vaši zadovoljni korisnici usluga će želeti da se “čekiraju” (eng. check in) kada budu bili u vašem restoranu, jer na taj način žele da budu “povezani” sa vašim brendom (npr. nazivom restorana) jer ga smatraju značajnim, i u skladu sa njihovim vrednostima i interesovanjima. A sa druge strane žele da svojim prijateljima daju do znanja gde se nalaze. Svaki put kada se čekiraju ili podele sliku u vašem restoranu, ove aktivnosti će se takođe pojaviti na news feed-u njihovih prijatelja.

 

PRAG

 

 

Ove jednostavne interakcije pomažu u prenošenju vaše “poruke”. Stavljaju vaš biznis u prvi plan kod ljudi koji više nego verovatno imaju slična interesovanja kao ljudi koji već kupuju kod vas ili koriste vaše usluge.

 

PERSONALIZOVANE PRETRAGE

 

Kao poseban dodatak, Facebook nudi funkcije pretrage kako bi vašim potencijalnim potrošačima omogućili da pronađu sve značajne informacije upravo na toj društvenoj mreži.

Jedna od ovih funkcija je Graph Search. Ima sličnu ulogu kao Google pretraživač, gde pretraga se vrši na osnovu ključnih reči i fraza, ali sa druge strane omogućava mnogo personalizovaniju pretragu.

Na primer, ukoliko želite da nađete restorane u Beogradu koje su vaši prijatelji posetili i gde su se “čekirali”, možete iskoristiti pretragu, i ukucati, npr. “restorani u Beogradu”. Pretraga će pokazati rezultate, odnosno restorane gde su se čekirali svi vaši prijatelji.

Ukoliko imate aktivnu Facebook stranu, gde vaši fanovi svakodnevno ostavljaju komentare i dele sadržaj, kreiraćete više prilika da budete pronađeni u Facebook pretrazi i da na taj način ostvarite pozitivan prvi utisak.

 

PRETRAGA NA MOBILNI TELEFONIMA

 

Obzirom da je u Srbiji u porastu trend korišćenja pametnih mobilnih telefona, nije čudno da je broj korisnika koji vrše pretrage i surfovanje na društvenim mrežama putem mobilnih telefona i tableta u porastu.

Facebook aplikacija na pametnim telefonima nudi opciju Nearby, koja omogućava otkrivanje i pretragu lokalnih mesta, poslovnih kategorija i drugih opcija, koje su organizovane na osnovu preporuka i čekiranja prijatelja svakog pojedinačnog korisnika Facebook-a.

U okviru ove opcije, korisnici mogu da pristupe poslovnoj fan strani i mogu čak dobiti i smernice kako da dođu do lokalne radnje.

 

SAKUPLJANJE BAZE NOVIH KUPACA

 

Posmatrano dugoročno za razvoj biznisa, samo lajkovanje vaše fan strane nije dovoljno. Kreiranje Facebook fan strane prvenstveno treba da ima za cilj kreiranje baze fanova i potrošača, odnosno korisnika vaših usluga, kako bi mogli sa njima da komunicirate i van okvira društvenih mreža.

Najednostavniji načini za kreiranje baze su kroz organizovanje takmičenja na Facebook fan strani, davanje poklona i putem newsletter-a.

 

SMANJITE TROŠKOVE MARKETINGA

 

Kreiranje fan strane je potpuno besplatno, ali ukoliko želite da kreirate bazu potrošača, da povećate eksponiranost vašeg biznisa na internetu, onda ćete želeti da uložite novac u kreiranje Facebook oglasa, same fan strane, sadržaja i najave događaja, koji se plaćaju po kliku na sam oglas.

Iako je svaki poslovni koncept drugačiji možemo reći da trenutna cena po kliku u Srbiji iznosi od 1 do 6 centi po kliku, što je ako uporedimo sa tradicionalnim marketinškim kanalima, radiom, novinama i televizijom, mnogo jeftiniji način oglašavanja, a pri tome imate vrlo usko targetiranu ciljnu grupu.

Ono što je još značajnije, svaki dinar koji uložite u Facebook oglašavanje možete pratiti putem statistike i određenih pokazatelja. Pri kreiranju tipa oglasa u Facebook Menadžeru Oglasa (eng. Ads Manager) možete kreirati oglase za povećanje konverzija na vašem web sajtu kroz opciju Increase conversions on your website. Konverzije predstavljaju željene ishode oglasa i zbog toga su jako značajni pokazatelji da li su i koliko uspešni.

 

konverzije

 

 

Prilikom kreiranja ovog tipa oglasa ukoliko želite da se oglas prikazuje u News Feed-u morate oglas povezati sa Facebook stranicom. U tom slučaju dobijate mogućnost za dodavanje “Call to Action” dugmeta (poruka koja poziva na akciju). Pogledajte primer:

 

 

facebook

 

Mi smo uzeli za primer jedan informativan oglas pa je dugme Saznaj više bilo adekvatno. Međutim postoji još nekoliko opcija kao što su Kupi sada, Rezerviši sada, Saznaj više, Prijavi se i Preuzmi.

call to action opcije

 

Nakon pokretanja ovakvog oglasnog seta možete pratiti statistiku oglasa i u svakom trenutku znati koliko ste platili za svaku osvojenu konverziju i na taj način izračunati vas ROI

 

FACEBOOK OPCIJE ZA TARGETIRANJE

 

Ono što je karakteristično za Facebook korisnike je da u velikoj meri žele da ostave istinite informacije o sebi na svojim profilima. Ovo je dobra vest za sve lokalne biznise, jer na ovaj način moguće je vrlo usko targetirati željenu publiku.

Ovo su neke od opcija za targetiranje koje se mogu kombinovati:

  • Geografska lokacija
  • Jezik
  • Godište
  • Pol
  • Radna pozicija
  • Fakultet
  • Interesi
  • Kategorije
  • Sopstvene email liste
  • Bračni status
  • Nivo obrazovanja
  • Škola

Sa ovim opcijama možete promovisati vašu Facebook fan stranu, određene sadržaje koje postujete, kao i promociju događaja vašeg lokalnog biznisa, i to po prilično fer ceni.

Takođe Facebook je trenutno ispred Google Adwordsa po mogućnostima lokalnog oglašavanja jer u Adwords sistemu ova opcija nije dostupna.

Bez obzira čime se bavite, vaš lokalni biznis kreiranjem Facebook fan strane dobija mogućnost da sa vrlo malo ulaganja, dopre do usko targetirane ciljne grupe koja je prvenstveno zainteresovana za vaše proizvode, odnosno usluge. Na ovaj način gradite bazu korisnika, odnosno pravih lojalnih kupaca, koji su vaša najznačajnija grupa, jer su oni ti koji daju preporuke za vaše proizvode, odnosno usluge.
Da li imate uspešnu Facebook stranicu koja promoviše vaš lokalni biznis? Ostavite komentar ispod.

Podelite sa drugima...Share on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Facebook

One Comment

Optimus Media – Kako optimizovati Facebook stranu za pretraživače says:

December 26, 2014 at 10:00 am

[…] što bi još bilo obavezno je da napišete broj telefona, email adresu, website. Ukoliko ste lokalan biznis, trebalo bi da unesete tačnu adresu i vreme kada je vaša radnja otvorena. Ovo je izuzetno važno […]

Comments are closed.