Zašto je Adwords isplativ alat za oglašavanje?

Posted by | No Tags | Google Adwords | Comments Off on Zašto je Adwords isplativ alat za oglašavanje?

Podelite sa drugima...Share on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Facebook

Adwords je isplativ pogotovo za male firme i početnike u internet poslovanju zato što nudi mogućnost da proverite svoje pretpostavke u pogledu ključnih reči, svog tržišta ili ponudu jako brzo. Kada je reč o Adwords oglašavanju ono može da bude operativno u roku od samo par dana i ukoliko je vaša ponuda adekvatna i zaista isporučujete ono što obećate svojim kupcima, nema nikakvih razloga da vam se sve to ne isplati. U proseku na svaki uložen dolar kompanija dobija 2 dolara.

Umesto da čekate da se vaš sajt pojavi na prvoj strani Googlea ( odnosi se na stranu sa rezultatima pretrage) da bi ste testirali svoje poslovne pretpostavke i svoj poslovni model, oglašavanje na Google Adwords platformi vam štedi dosta vremena i dosta novca, mada se to u prvi mah ne čini tako.

Pored brze prodaje oglašavanje na Google Adwords platformi vam pruža mogućnost da utvrdite koje su to ključne reči koje vam omogućavaju konverziju. Svaka poslovna grana ima neke ključne reči za koje je najveća konkurencija i koje je jako teško u startu biti prvi na strani sa rezultatima organske pretrage. Google Adwords vam omogućava da u startu proverite koje su to ključne reči koje vama čine prodaju i u koje kasnije možete da uložite vreme i novac u SEO optimizaciju.

Google Adwords oglašavanje omogućava da pre svega vrlo brzo proverite da li je vaša ponuda adekvatna kada je u pitanju vaša poslovna niša. Slažem se sa tim da je špijuniranje ponude konkurencije jako jednostavno kada je u pitanju internet poslovanje, ali moramo imati na umu da je jedino provera ponude u praksi ono što je ispravno. Kupci moraju dati konačan sud! Ukoliko želite da do svojih kupaca dođete koristeći isključivo metode SEO optimizacije sajta može vam se desiti da isuviše dugo čekate i da vaša ponuda i poslovni model promaše “svoj trenutak”.

Google advords omogućava da kroz realno poslovanje vašeg poslovnog modela na licu mesta izvedete zaključke kada je u pitanju ponašanje vaših korisnika i da izvršite promene na samom sajtu ili da svoju ponudu prilagodite. Najbolje ćete prilagoditi ponudu kroz direktan odnos sa kupcima. Činjenica je da alati koji se koriste pri optimizaciji adwords naloga u saradnji sa google analytics alatom omogućavaju daleko bolji uvid u ponašanje kupaca i potencijalnih kupaca nego što je to slučaj samo sa statističkim podacima koje dobijamo koristeći isključivo google analytics.

Takođe treba napomenuti da se oni najbitniji podaci dobijaju kroz različite izveštaje koji zahtevaju poznavanje Microsoft excela, matematike, verovatnoće i statistike.

Stručnim vođenjem google adwords naloga omogućava nam se da se cena po konverziji prilagodi konkretnom poslovnom modelu i da se uopšte budžet podesi tako da bude isplativ. Ono na šta svaki internet preduzetnik mora biti spreman je faza testiranja.(!) Kao što svaki prototip mora imati fazu testiranja, tako i svaki segment internet marketinga mora proći kroz ovu fazu. Ono što je nezahvalno kod internet marketinga jeste činjenica da se sve beleži i sve se vidi.U praksi to glasi ovako: Klijent uzme bilbord na kružnom toku autokomanda, ili Slavija u Beogradu vodeći se logikom da tu dnevno prođe veliki broj ljudi i bilbor će biti viđen. Rezultati i ako budu povećani ne mogu se sa sigurnošću povezatiu sa tim bilbordom pogotovo ako je bila neka kros promocija pa je bilo uključeno više kanala promocije. E a onda je klijent došao online, dobio je analitiku i druge statistike o posećenosti njegovog sajta ili prodavnice. I onda je rešio da proba malo sa Adwordsom, malo društvene mreže, malo baneri i kad je prošlo mesec dana (što je prekratak period!!), klijent je video da mu to nije donelo nikakave benefite. Ne vredi njemu sad objašnjavati da coockies traju i do 45 dana(zavisno od grane nekada se odluka o akciji donosi ponovnom posetom sajtu) i da je potrebno vreme da se testira kanal jer on sad vidi da odatle nema direktnu dobit.  Da bi se izbegle ovakve situacije,  pre dogovora saradnje pre svega se radi analiza tršišta, da bi se ustanovio optimalan test period, nakon tog perioda na klijentu je odluka za dalji rad.

Stručnim vođenjem google adwords naloga savremeni internet preduzetnik dobija pre svega informacije koje su mu preko potrebne da svoju ponudu prilagode krajnjem korisniku, jer ipak je krajnji korisnik taj koji daje krajnju ocenu kada je u pitanju sam kvalitet ponude. Kako je nekad bilo ”customer is KING” tako je i danas.

Najveći protivnicu Google adwords oglašavanja su oni koji su to već probali, samostalno. Ovde najčešće ubrajamo one preduzetnike koji su pre svega izdvajali premalo za budžet, vodili nalog ne frekventno, pokušavali su da ga ažuriraju sami, pri tome su se možda oprobali u negativnim ključnim rečima, pa su možda potencijalno dodali neku ključnu reč koja je neghativno odreagovala na nalog, i dosta drugih poteza. I ono poslednje, nalaze se u skupoj niši. Ovde je matematika dosta jednostavna, što je više konkurenata koji se oglašavaju, više njih se nadmeće da dobije određenu poziciju svog oglasa. Sa velikom konkurencijom to može da bude dosta skupo. U ovakvim situacijama mali oglašivači prvi stradaju, jer oni nemaju dovoljno velike budžete da se nadmeću sa konkurencijom, a moraju da plate znatno višu cenu po kliku od konkurencije jer su novi u Adwordsu. Zašto? Google Adwords je zamišljen da Google kompaniji donosi zaradu, a zaradu neće doneti novi klijent koji će pobati sa google oglasima jedan mesec i odustati, zato je sistem napravljen tako da nagrađuje starije naloga sa nižom cenom po kliku.

Praktično:

Vaš potencijalni kupac traži gde će da realizuje svoju potrebu na Google pretrazi, razlika gde će odlučiti na akciju je najverovatnija u delu gde se nalazte google oglasi a to su prve tri pozicije koje izlaze na pretrazi. Sa kombinacijom pravih ključnih reči i dobrih oglasa u “zdravom” nalogu, Google Adwords mora da se isplati.

Izvor:http://static.googleusercontent.com/external_content/untrusted_dlcp/www.google.com/en/us/economicimpact/reports/EI_Report_2011.pdf
Podelite sa drugima...Share on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Facebook

No Comments

Comments are closed.